24 april 2012

Sticka för behövande

Eftersom jag säkert har 50 kilo restgarner och just nu mer tid än vad jag vet vad jag ska göra med så bestämde jag mig för att kombinera detta. Hittade en liten söt kofta som kallas "femtimmarskoftan". Ett ypperligt projekt för restgarner. Har nu stickat två och börjar på min tredje (på 2 dagar). Gäller bara nu att ta reda på var jag kan göra av dessa små sötnosar. Barnbarnen har redan växt ur så små storlekar. Har för mig att det finns något som heter Stickhjälpen...
Det är tråkigt att fästa trådar!

 

1 kommentar:

  1. Hejsan. Känner igen mig så. Har samma intressen som du vad det gäller handarbete. Dessutom jobbat med det, textillärare. Har inte kommit så långt som en blogg, vet inte riktigt hur man gör. Verkar som ett jättearbete, sen alla bilder dessutom.
    Ha en himla fin dag.

    SvaraRadera